Saturday, February 4, 2012

yeay aku da suka dia

ehem2.. suka siapa? cikgu cikgi aku la... cikgu akem tu. sila rujuk post yg lepas.. kan aku x berapa gemar ngn beliau kan.. tp arini.. alhamdulillah dah gemar da.. da suka da.. ahaha... boleh plak suka x suka cenggitu kan..

arini aku dtg lambat... saje.. dtg awal pon tnggu lama gak.. so baik dtg lambat je.. ahaha... pastu first time arini aku tercari2.. manaaaa la cikgu akim ni... memula nk blaja ngn ckg rizal yg best itu.. tp ckgu besau kata tunggu dlu.. sbb nk setelkan borang2 test aku.. so bila tiba time si akim ni dtg.. aku plak yg free.. dia pon mcm da aim da aku.. terus panggil.. adoooi.. dlm hati.. matilaaaa aku.... yup.. mmg betol.. mmg mati... kereta tu.. asyik mati je.. adoi..

xtau la badi ape.. bila si akim ade kat sebelah time tu la dia nk mati.. pastu dia pon mcm perasan perkara tu.. mka dia pon blah dr kereta... dia pegi lepak2.. jauh la jugak.. sekali tiba2 dia tgk je aku.. terus terpulas stereng tu.. dan2 la kete tu nk senget la ape la.. dia dtg tarik kete tu.. sambil dgn bongkaknye ckp "apsal?? sayo ile metta pom awok ille pedome doh??" trasltenye "apsal? saya ilang sekejap pon awak hilang pedoman dah??" ommmggg.. x langsung la kan... lepas tu da setel... aku pon jeling2 jam da pukul 2.. bapak aku ade tahlil zohor tu.. so aku lek2 dlu.. sembang2 dlu dgn adik2 lepas spm tu.. konon mcm bg motivasi lepasan spm la.. ahah.. dah tu kna keccek klate.. ooowh meme fail la... sumak terus aku duk situ.. sket.. ahh?? ahHH?? ape?? haha... tp bleh lg la.. kdg2 kuar jgak la key elle aku.. xpom tranung aku.. haha.. tp selambe dek jela...

pastu time nk balik usha2 si akim.. aish usha jugak?? yela.. kalau boleh malas nk lalu depan dia.. sekali syok punya aku melintas track gaya2 model.. bertembung dia kat depan.. " adik nak balik da??" Aku bg sedekah satu senyuman.. sambil sipu2 ckp "hmm".. ecece... pelik.. mmg pelik.. sbb dia jarang nk tegur mesra ngn peljar... sbb kan dia bajet dia tu jejaka paling tampan kat driving skool tuh.. cehh.. mungkin jugak sbb aku jarang.. or x penah ckp ngn dia.. so dia buat2 mesra rakyat la.. oowh baru perasan dia panggil adik.. awww suwittnye la kan... selalunye panggil awok.. awok.. da mcm bewok (biawak) da ahaha

maka status aku ari ni "saya kan princess.. wajar la pendiam, bcakap bila perlu.. xperlu gege2" ok? ahaha... wpon diam.. x bermakna org x nampak kita..
ok aku da bosan ckp pasal dia.. cukup2 la tu kan...

lagi nk cerita ape ye... oowh sekrang aku da mula nampak potensi adik2 aku ni.. adik yg form 1 sekolah kat seri puteri tu, naemah, dia lebih kepada sains.. aku rasa insyaAllah dia bole jd doktor.. or seperti yg dia nak.. jd veterinar.. aku yakin dia mampu... cthnya td dia citer kat aku.. batch dia batch pertama tanpa PMR.. nnt tukar dgn PBS ke bende dia ckp td... tp buku2 utk PBS tu xde lg... semua masih buku PMR.. so dia risau sbb x dpt study dari sekarang... what?? ohohoh.. so goood

adik lelaki aku, aiman.. dia ni mcm malas sket berbanding yg lain.. rajin apa? tolong nenek dia masak.. so aku rasa dia mungkin akan jd chef.. chef yg hebat insyaAllah... adik seterusnya.. x ingat nombo da, yati. dia lebih kepada seni.. dia suka main muzik.. terrer la main rekorder tu.. terrer main gitar.. hmm suka melukis.. cantikkk dia lukis.. hmm maka aku rasa dia akan jd org seni...

adik yg last.. ermm... xtau lg la.. skrang darjah 2.. masih minum susu botol dna pakai pampers.. maka aku x dpt baca lg potensi dia...

adik aku yg spesel.. yg first... aku rasa.. lepas skolah ni dia akan kawen.. bf pon da ade... xpon dia akn duduk je ngn parents aku dan jaga dorang...

abg aku??? skrang da terlibat ngn production.. katanya da mula tulis skrip.. bagus la tu.. aku berharap dia cepat2 kaya.. dan bayar semua hutang aku.. ahaha

aku>?? insyaAllah.. hala tuju bidnag undang2.. xtau lg kemana arahnya... follow d flow ja ye...

oowh.. dgr khabar.. ramai jugak kawan2 yg pegi holiday oversea yea... ade yg pegi new zealand, europe, china, macau, korea... ooowh bahagianya hidup... jeles2.. bila aku ckp kat bapak aku.. dia kata.. awat? nk pi oversea? jom besok cuti kita pi golok naik bot nak?? haha.. ok lawak la tu.. lucu..

sedar la diri tu tak mampu kan.. nak makan pon kadang2 sangkot.. nk pegi obersea.. cess.. alahai kalau pikir2 balik.. dalam seratus kawan aku.. berapa kerat je pi holiday best2.. x sampai 10% pon.. so? ko nk kecoh pehal?? bukan semua insan bernasib baik dan ada rezeki mcm tu... pape pon.. mana pon nk jejak.. pastikan tanah suci tempat pertama.. itu paling utama kan.. kemboja tu dulu pon pegi atas dasar ziarah saudara2 islam disana.. bukan pegi holiday ye.. not even once pon pikir holiday.. beli cenderama tu sbg kenangan je.. ntah bila lagi mampu pergi kan... but its ok.. aku da kesana pon dgn sahabat2 tercinta.. Alhamdulillah.. jom la tido.. pegi dlm mimpi je... baru berapa hari aku balik dr london.. sejuuuk lg... winter x abes lg... huhu
ok nite.. wassalam

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!