Monday, February 6, 2012

Cinderella didnt get everything she wanted

Asslamualaikum dan salam sejahtera...
hari ni sgt memenatkan kerana terpaksa menungguuuuu je satu hari... start2 bagun tido... siap2.. first kena tunggu driver... x dtg2... then i called my dad baru dia nk dtg.. iyelah dia bukan driver aku ye utk makluman.. driver bapak aku... so mmg la kena tunggu arahan bos... pastu sampai track blaja kete.. kosong je.,. aku pon pelik la.. rupenye ade test lesen lori... tunggu sampai pkul 10 lebih kot.. pastu kan da ramai pelajar yg tertunggak kat situ.. so aku tunggu la sampai giliran aku.. tup2 pukul 2 baru dpt sentuh kereta.. aish... buat 3 round je sbb da terrer.. pastu stop... pkul 3 lebih baru driver dtg... sampai rumah da 4 lebih.. jalan jem giler la.. sbb kat negeri2 sebelah barat kan masih cuti thaipusam... so balik rushing2 terus berlari takot terlepas zohor... then nk turun makan... pastu mcm malas... so tunggu daddy balik keje la baru nk turun makan.. kenapa dr td x turun makan?? wpon x lunch... rela??? ahaha.. sbb malas nk menghadap stranger... siapa stranger..

kalau belajar family law, ade juris islam ni la ckp.. lupa da siapa... dia bg cth.. once ayah kita kawen selain mak kite... then semua anak ayah kita dgn mak baru tu adelah saudara kita... except pompuan tu la.. stranger... sbb tu... dlm kes mcm tu.. hak penjagaan anak jarang diberi pada ayah bila adanya stranger itu.. hmmm faham kan siapa stranger tu.. ok nk teruskan.. aku mmg saje malas nk menghadap dia bila ayah aku xde... yela.. cinderella kan.. bila ayah xde... stranger tu buat muka tebek je... malas nk layan la kan.. sebenarnye aku pon jahat jugak.. ye mmg aku jahat.. sbb aku da hilang trust pada dia.. aku da bg trust tu 15 tahun lepas... tp dia rosakkan... mcm gelas yg pecah.. walau cantum mcm mana pon xkan sama lagi... mcm tula trust aku pada dia sekarang.

tadi pukul 9mlm... diorang nk hantar adik aku yg sekolah seri puteri tu.. nk balik putrajaya mlm ni..so.. aku malas la nk ikot... tibe2 adik aku yg special tu, mardiah... dia ckp nk pinjam kasut sukan stranger tu.. tibe2 stranger tu ckp.. "yah nak apa pon daddy x belinya, dia sayang x sama anak2 dia.. lau yg lain nk apa semua bagi" aku pon mcm.. terkelip2 mata kat situ.. sambil tgk sebelah aku ada sebuah basikal baru.. baru je semalam ayah aku beli utk mardiah... krik krik krik... pekes stranger ni kan.. logik la bapak aku x beli kasut sukan.. dia nk guna sekali je pun.. wajar la pinjam je kan.. about d statement tu.. dia ckp depan2 aku kan.. org lain mana ada... so??? what??? nk ckp aku dpt semua yg aku nak???

let me list down la.. seingat aku... duit mmg la dad bagi setiap bulan.. yela nafkah.. itu pon aku mintak rm200 je setiap bulan.. paing best pon akhir tahun lepas dia bg 300... tu sahaje.. ade ke sesiapa yg minta seminima itu? tungtang2 200 da clear utk sewa bil.. tinggal bape sen.. nk makan pon x lepas wa cakap lu... kering2 aku pon x ckp.. da ade duit sewa rumah yg dibayar kat aku 350 setiap bulan.. makan ape wey 350... tau2 hujung bulan kering.. hutang sana sini.. dpt duit byr hutang.. lpas tu.. kering2 hutang lg... nasib la kawan2 aku kaya kan... dorang ade dr golongan berada la jugak.. ade yg dpt ptptn je pun.. tu pon aku loan lg ngn dorang... ye aku mmg jenis x pikir masa dpn.. aku hanya pikir keadaan sms.. apa aku nk makan sekarang.. dan bukan esok.. sbb esok belum pasti utk aku pon...

ok lupa pulak nk list down... kiranya brg serius la aku igt... first aku sekolah rendah... barang paling mahal aku mintak ialah
- jam tangan hellokitty berharga rm40... time tu kira mahal la.. aku ambik masa 2 hari utk ckp...
-pastu darjah 3 aku mintak basikal, alah basikal mini tu je rm120..
-darjah 6 jam tangan bodyglove rm80 kot...
-pastu sekolah menengah beli basikal lg... rm180... tp basikal tu asek rosak je... aish..
-form 3 mintak laptop.. yela aku sorang kan buat apa mintak desktop.. itu kosnya dlm rm3000 kot..
-pastu form 4 basikal baru lg... yg tu rm300.. tp wujud sampai sekrang aku guna lagi...
-form 5.. 3 hari sebelum exam jam tangan lagi BUM rm200++...

asasi aku da kaya... x mintak duit ayah lg.. apa2 pon aku beli sendiri... setakat kewarasan aku.. yg aku ingat tu jela benda2 yg aku demand dr bapak aku.. lepas tu xde da.. laptop baru.. yela mintak dr bapak aku.. tp bapak aku credit dr akaun tbg haji aku... lain2 xde... DSLR nikon tu aku beli sendiri... duit aku sendiri... bapak aku x pnah belikan aku henpon.. dari form 1 abg aku yg bg.. pastu aku beli sendiri...xde lg... xde apa2 yg aku demand dr bapak aku semenjak itu.. puas hati???

apa yg aku mintak selalu dpt.../??? yes..!! exactly... even adik2 aku pon tahu.. kalau dorang nk pape x dpt.. so diorang akan pujuk aku utk dptkan undian baru bapak aku beli.. yes... dia paling syg aku... [aku rasa la] sbb aku da xde sesiapa.. akuxde mak utk syg dan jaga aku.. bila da dewasa ni.. aku totally sorang2 jela kan.. so stranger...beware!!! watch ur mouth!! selagi kau bisa berbicara.. jagalah bibirmu.. sebelum aku tenyeh dgn cili ke kaca ke.. pernah dgr anak tiri dera mak tiri?? tunggu jela lau nk masuk muka depan metro...

ingat aku heran sgt ke duk umah ni?? hello... aku lebih rela duduk rumah buruk nenek aku.. yg mana aku dibesarkan.. kat situ lg indah.. dr rumah mewah kau yg mcm kandang kerbau...

yup aku princess... biarla nk ckp aku perasan ke apa... tp aku x dpt semua yg aku nk.. sebab aku x mintak... aku x pernah mintak benda2 kemewahan pon... lau aku nk aku beli sendiri.. biar x makan .. kalau aku x makan pon bukan luak lemak2 kat badan ni... huh... sudahla kau yg bernama stranger.. sebelum aku suruh bapak aku tambah lg satu stranger pasni.. baik kau diam... wassalam

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!