
Monday, June 1, 2009
just make it simple!!!

Wednesday, May 27, 2009
BenCinTa.. fr0m Faizal Tahir
BENCINTA:
Benarkanku tuk berbicara
bicara terus ke hatimu…..hatimu..
begitu mudah untuk kau terus berlalu nanti dulu
berikanlah waktu untuk aku untuk kamu
ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu, benci padamu, cinta padamu
ke tepi lihat ku berlalu
pasti itu yang terbaik untuk ku
tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu tentang mati kamu
aku tahu engkau tahu apa yang mataku tahu
apa yang kau tunggu mahu aku buka pintu
ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku aku cinta padamu
benci padamu cinta padamu
sakitnya aku membenci kamu
sakit lagi mencintaimu
dan aku pergi tapi kembali
benci aku mencintai dirimu
ku benci…. kamu…
aku cinta….kamu…
ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu
sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku
aku cinta padamu
benci padamu
padamu…..
ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci
padamu
ingatkah lagi waktu kau bersama ku
dengar kata ku
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci
Saturday, May 23, 2009
yeah.. again n again.

Thursday, May 14, 2009
KiTaB CinTa YusOf & ZuLaikhA...

novel yang hebat... bagi aku.. selalunya aku akan 'terbeli novel yang sedikit sebanyak berkaitan dengan diri aku pada waktu itu. macam novel ini juga. sangat jauh ingin membandingkan watak yusof dan zulaikha dengan aku dan sidia. namun situasinya agak sama. watak-watak mereka terlalu sempurna untuk dibandingkan. sedikit petikan dari novel ini ku persembahkan.. kalau rasa bagus. boleh beli sendiri ya.
thaks 4 d great moment...
Thursday, May 7, 2009
Monday, March 9, 2009
kite+awk
awak tau tak kita selalu sayang awak
kita tak penah lupe awak
kekadang tu ade jugak masa-masa yang kite takleh ingat awak
tapi tentu awak paham
tapi awak tak penah pun nak cube sayang kite
kite selalu rindu awak
tapi kadang2 kite rindu parents kite gak
adik bradik kite
tapi awak tak penah pun ingat kite
hmm kite slalu tunggu awak
dah lame dah kite tunggu
tapi awak selalu tinggal kite
awak tau tak kite tak penah pun ade niat tinggal awak
klu kite tinggal awak kite mesti sedih
tapi awak?
cube awak tgk
kite masih kat sini
tunggu awak
sayang awak
rindu awak
tapi awak?
boleh tak awak cube
tunggu kite
sayang kite
tu je
takyah rindu kite pon
just ingat je
sebab kite takot nanti
bile awak rindu kite
bila awak mule sayang kite
bile awak tunggu kite
kite da takde
kite da pegi
tinggal awak
dan pegi jauh
nanti awak tunggu kite
kite tak dapat jumpe awak lagi
sebab kite da takde
cian pulak kat awak
tapi kalu kite tinggal awak
mesti sebab kite da mati
tapi awak masih boleh sayang kite
rindu kite
tapi awak tak payah tunggu kite lagi
mesti awak seronok kan?
kite pon sronok klu awak sronok
Sunday, February 1, 2009
kau tercipta Lah ahmad V.E
Kau Tercipta
Saat semua ku impikan
Kau jadi ratuku
Wahai bidadari ku
langkah lah duniaku..
Bawalah aku ke alam mimpimu
Mencintai mu takkan pernah menjenuh akan ku
Tulusnya hatiku dalam mencintai mu
Semuanya untukmu...
Peluklah aku jika terkenang
Semua kau idamkan
Semua hanya milikmu
Kau tercipta untuk diriku
Bukan maksudku untuk melukaimu
Bukan niatku dari dahulu
Semua hanya kerna ku sayang padamu
Kau tercipta untuk temani diriku...
o0o0o.. yeh yehhh
Bersyukur kita pada Yang Esa(terciptanya cinta)
Ku mendoakan kebahgiaan selalu
Peluk lah aku jika terkenang
Semua kau idamkan semua hanya milikmu
Kau tercipta untuk diriku
Bukan maksud ku untuk melukai mu
Bukan niatku dari dahulu
Semua hanya kerna ku sayang pada mu
Kau tercipta...
Friday, December 12, 2008
MAHABBAH WA RAHMAH
Satu lagi pasangan yg bakal melgsgkan prkahwinan ialah abg kid a.k.a hisyamudin dan kak syalina. Rakan seperjuangan dalam fazley fan club(F2C). cantik kad kawin, tapi tggu kad kawin sy lg cantik nnt tau huhu jeles ni. Jutaan maaf juga kerna saya insyaallah xleh hadir juga ke majlis anda sebab… xtau la sebabnye huhuhu. Lg pn mjlis korg 27 dec, maybe diriku bz time tu.. huhuu tu pn klu bleh msuk shah alam huhu takot ler… niway maaf jugak kpd F2C coz diriku xdapek le nk join korg punye plan nk jdikan 2008 sbg thun kawin F2C huhu.. blum der calon lagik.. hehehe gue nk blajo dlu. korg yg dah ckup umo ni kawen dlu ek. Lain tahon kite buat lagi skali thun kawen F2C utk generasi muda cam driku ini.. hehe jgn marah heh. Nnt diriku kawen nk mntak sponsor ngan abg paji nk wat majlis kat pwtc hehehe, blagak ler plak.. nnt kte plan blik ble lg nk wat thun kwen F2C ek mayb 5 thn lg ker, hehehe gatal ler plak..
Buat insan-insan yg bakal membina mahligai indah perkahwinan, di sini saya x hingin nk ucapkan korg bhgia ke anak cucu or akhir hayat, huh… tapi saya nk ucapkan semoga mahligai indah korg kekal hingga ke pintu syurga firdaus. Hehehe slmt pngtin bru. Dah kawen jgn lupo yg eden ni lum kawen tau…
BUAT RENUNGAN mereka yg blum kawen cam diriku..
Bagi kaum lelaki, Rasulullah S.A.W bersabda : “dikahwini wanita itu kerana hartanya, kecantikannya, keturunannya dan keagamaanya. Hendaklah kamu pilih yang kukuh keagamaaanya, tentu akan menenaglan kedua tanganmu”, riwayat Bukhari & Muslim.. Gue, harte xde, cantik idok ler, keturunan acheh+spore je, agama pn x tggi mane. huhuhu
Wanita tidak dapat memilih siapa yang menjadi ibu atau bapanya, tetapi wanita boleh memilih siapa lelaki yang bakal menjado suaminya. Rasulullah S.A.W bersabda: “ apabila telah datang meminang lelaki yang kamu(wanita/walinya) percayai akan agamanya dan kejujurannya (amanah); maka terimalah pinangannya. Jika pinangannya ditolak maka tunggulah terjadinya fitnah di bumi dan kerosakan yang besar”, riwayat Tirmizi.
Tapi apa-apa pun korang buat ler solat istikharah dulu, mungkin dia beragama dan amanah, tapi kalau dia bukan milik kita? Tentunya Allah menyediakan insan yang terbaik dan sesuai dengan kita. Lelaki yang baik untuk wanita yang baik dan begitulah sebaliknya.. pesal ler ayat gue cam dlm buku kursus kawen nih?? hmmmm
MERISIK akhlak calon suami, hehehe jom ar pelagi..
1. Tengok cara dia bercakap. Misalnya adakah dia suka member salam apabila bertegur sapa atau sekadar mengucapkan ‘hai’ atau ‘hello’. Adakah nada cakapnya merendah diri atau sebaliknya. Yg ni gue x pass hehe, sengeh jer gue ni kn pemalu.
2. Perhatikan hubungannya dengan keluarganya. Adakah dia mempunyai hubungan yang baik dengan keluarganya atau seorang yang bermasalah dengan keluarganya. Ini adalah penanda aras terbaik untuk menilai akhlak seseorang. Yg best lg kte tgk hbgn dia ngan mak dia, klu ok, beres ler.. huhu ni tips dr Dr.fazley.. anak mak ler katekan. Anak mak nii biasenye suami yg baik. Macam abg paji ler.
3. Risik-risik hubungannya dengan rakan-rakan sekerjanya. Yg ni mgkin x pass. huhu
4. Selidiki juga hubungan dengan jiran-jiran dan masyarakat sekeliling. Misalnya adakah orang masjid atau surau mengenalinya. Adakah dia disenangi jiran-jiran atau sebalinya. Org kpg ni sume kenal gue sbb gue sgt glamor huhu.
Tapi, dalm korg duk sibuk risik akhlak org tu, cube tgk akhlak sndri. Dah pass ke blum?? Klu gue cam xpass lagik hehehe. Jgn sibuk cari kesempurnaan pada diri pasangan kita kalau kita tak sesempurna itu. Dulu ade sorg laki ni sbuk cari bini, ble jmpe yg dah elok pn ade je yg x kena pd dia, sampai le dia jmpe sorg pompuan yg 100% perfect tp dia yg kene reject coz dia sndri yg x perfect lgsung. Renung-renungkan, selamat beramal.
u took my heart away
Staring at the moon so blue
Turning all my thoughts to you
I was without hopes or dreams
I tried to dull
an inner scream but you
saw me through
Walking on a path of air
See your faces everywhere
As you melt this heart of stone
you take my hand
to guide me home and now
I'm in love
[Chorus:]
You took my heart away
when my whole world was gray
You gave me everything
and a little bit more
And when it's cold at night
and you sleep by my side
you become the meaning of my life
Living in a world so cold
you are there to warm my soul
You came to mend a broken heart
You gave my life a brand new start
and nowI'm in love
[Chorus:] You took...
Holding your hand
I won't fear tomorrow
Here were we stand
we'll never be alone
.
To love someone is NOTHING
To be love by someone is SOMETHING
To be love by someone you love is EXCITING
But to be love by ALLAH is EVERYTHING.
Saturday, December 6, 2008
yaya syg yoyo
Tetapi setelah yaya memberitahu yoyo perkara tersebut, yaya menjadi takut dia semakin sukar melupakan yoyo. Yaya juga takut untuk memohon kepada tuhan supaya dia berhenti menyayangi yoyo. Kerana dia takut, suatu hari dia akan berhenti menyayangi yoyo. Bukan dia tidak pernah berdoa seperti itu bila dia menyintai seorang lelaki dan dia berhasil melupakan lelaki itu dengan izin Tuhan. Tetapi apabila berkaitan yoyo, dia tidak mampu untuk berdoa supaya dia melupai yoyo. Yaya merasakan rasa sayangnya kepada yoyo terlalu berat untuk ditanggungnya, hanya 2 sahabatnya yang mengetahui perkara ini dan salah seorang itu adalah saya. Sehinggakan yaya selalu berdoa kepada tuhan untuk memohon kekuatan untuk dia terus menyayangi yoyo kerana terlalu banyak halangan yang harus ditempuhi walaupun hanya sekadar untuk menyanyangi yoyo. Terlalu banyak yang harus dikorbankan dan terlalu banyak melukakan hati yaya untuk menyayangi yoyo. Yaya juga merasakan lebih sukar untuk menyayangi yoyo setelah yoyo mengetahui perkara tersebut.
Tetapi, yaya berdoa supaya dia tidak bercinta dengan yoyo, cukup sekadar dia menyintai yoyo. Kerana dia tahu dengan yoyo dia pasti menjadi cair dan mengikut segala kata-kata yoyo, sebelum ini juga dia tidak pernah membantah apa yang yoyo katakan. Maka dia takut jika perhubungan mereka akan melalaikan yaya dan membawa ke arah maksiat. Bukanlah yoyo dan yaya itu orang yang tidak baik, tetapi yaya bimbang dia akan lalai dengan hasutan syaitan. Dia tidak mengharapkan cintanya dibalas yoyo. Namun jika ditakdirkan tuhan suatu hari yoyo menyayanginya dia beryukur.
*Yaya disini ialah salah seorang sahabat saya. Sama-sama kita doakan semoga yaya menemui kebahagiaannya. Sama ada dengan yoyo ataupun dengan insan yang telah ditentukan tuhan untuknya. Semoga tuhan memberikan apa yang terbaik untuknya. Sama ada membuka hati yoyo untuk yaya, ataupun menutup hati yaya untuk yoyo kerana saya sebagai sahabat tidak sanggup melihat yaya seperti itu lagi, supaya yaya tidak terus mengharap. Seperti isi dengan kuku, saya dapat merasai apa yang dirasai yaya.