Thursday, February 16, 2012

gumbira di saat akhir

hari ni.. 15 februari 2012.. hari palig indah dalam hidup...
walaupun hari sebelum dunia macam runtuh sebab dikecewakan insan disayangi..
ok xpe... mata da bengkak menangis 2 gelen..
arini test lesen jalan raya ULANGAN harap maklum...
so sepatutnya ujian tu pukul 11.. tapi pakcik driver aku amek pukul 9.30 pg.. nasib aku da bersiap2
so sampai je.. pakcik jpj tu terus kasi test... wah mantap.. x sempat aku nk settle down panaskan punggung...
terus masuk kete... dung dang dung dang jalan..
"saya bawak jalan A ye incik, jalan tu je saya ingat" padahal tu jalan paling senang.. jalan tawaf akademi memandu tu.. xyah cross mana2... xyah u-turn... ahah.. jalan paling selamat... tp sebab incik jpj tu baik maka dia layan jela kerenah aku tu kan...

so xde kesalah besar aku buat.. kesalahan wajib ialah lupa tukar gear masa nk belok.. sepatutnya gear 2 kan.. tp aku selamba kodok je bantai gear 4 tang corner... kui2... baru gelabah tepi jalan tu... terhoyong hayang kejap.. ok cool2... nk sampai dah.. tnag corner last tu ade trafic light... dan2 time aku da tukar merah.. shit!! jpj kat sebelah kan..so kalau aku langgar isyarat merah memang semelih diri hidup2 la... dan2 brek emergensi.. malangnya kete belakang tu tengah laju.. yela nk langgar lampu merah la kan... so dia pon brek mengejut la.. mmg lg 2 inci nak langgar kete aku tu... jpj tu mcm tergamam.. or rasa nyawa di hujung tanduk.. xtau nk salahkan siapa... last2 dia ckp kat aku... kalau tgh laju... terus je.. xyah benti... sbb org belakang tgh laju.. bla2.. takot eksiden.. bla2... watde??? aku buat muka krik.. krik krik la kat tepi..

satu lg.. pakcik jpj tu mmg la cuwak gile aku rasa td.. kaki dia sebuuuuk duk menekan brek kat sebelah... haha... standard la minah drift mana nk brek tang corner kan... apela pakcik jpj ni.. tp demi menjaga perasaan dia... bila aku nampak dia sibuk menekan brek kat tepi tu maka aku pon tekan la sekali... ok done.. lulus... markah cukup2 makan... haha.. nampak sgt markah kesian...
dan2 tu buat rayuan pergi jpj.. dapatkan lesen arini jugak.. siapkan semua.. settle.. ther u go.. lesen Percubaan aku siap.. done.. semua org puas hati... beres...

maka besok aku akan pulang ke kampung halaman terchenta kat dungun...

ok x dilupakan.. tiba2 adik2 junior di uitm shah alam nk dtg bercuti... so aku dgn bangganya jemput dorang kat airport... maka dgn itu bawak diorang pergi homestay yg dorang sewa kat PCB... ok aku xtau jalan.. makanya td driver yg bawak... haha...

ok then makan mcm org x igt dunia... seratus ringgit utk 5 org... not bad la..
pastu dengan tak tahu jalannya boleh bawak mereka2 jlan2 bandar kb.. seriously aku igt jalan balik rumah aku je..
sesat pon sesat la.. tup2 jumpa tutti frutti.. datang cik bie n phana.. org local tu.. xtau jalan jugak.. dia bawak lagi tawaf badar kb... kitorang tergelak2 dah kat belakang.. sbb kitorang da lalu da jalan tu.. da sesat da... so dabel triple sesat.. maka mereka dan aku mmg hafal da jalan2 di kb malam ni..

ok berdasarkan peta negeri... haha.. ok aku jumpa KB Mall.. belakang rumah aku je rupanya.. aha... ok berdasarkan peta tu jugak pegi wakaf che yeh.. hebat.... haha.. aku x sangka aku pandai baca peta... hah.. bangga ni bapak aku dengar aku tahu jalan gi wakaf che yeh.. serius aku da ingat jalan... haha.. dredit kat diorang jugak la..
so sebelum balik aku bg tutorial dulu kat diorang... jalan pegi rumah aku.. haha.. jalan pergi parkson which is also bustop... pusing2.. tunjuk tempat makan best... mmg tutorial habis la kan... trade mark.. cari New Pacific Hotel... Stadium.. pastu jalan nk balik PCB ialah Bill Bord gambar REMY ISHAK... haha.. ok aku harap diorang jumpa jalan pulang ke homestay mereka... hehe... hari yg membahagiakan utk hari terakhir di kelantan.. manisnya memori ini... ahaks...

Dad: Amek sape kat airport??
Me: Kawan dr KL
Dad: Laki ke pompuan?
Me: Lelaki
Dad: Is it him??? My Son In Law?? alamak terlepas la daddy nk jumpa.... bla bla bla etc...
ME: $%#%^$^%& ...... its my JUNIOR dad... T_T

k bye

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!