Wednesday, February 22, 2012

kegembiraan bersulam kekecewaan

first of all.. aku geram ngn blogspot ni sbb x bjaya upload gamba... hish ikot hati aku hempok jugak blog ni..
ok2 sabar2.. lama x update blog tercinta ni.. sbb malas.. banyak keje.. busy la katakan.. da balik kpg ni xde da princes2.. cinderella ok.. xde masa.. keje full time...

ok pasal hal keluarga mcm biasa la.. last2 xde org pon nk jaga nenek sebenarnye... pastu sekor2 bila jumpa aku bg alasan dan sibuk blame org lain.. HELLLO!!! aku x mintak alasan nko... aku tak mahu tahu masalah ko.. maka sila blah..

diwaktu makcik aku tetibe ckp pasal aku.. aku yg tiada sesiapa lg... xde tempat mengadu.. aduh automatik berderai air mata suci aku... tetapi dalam otak aku.. wajah2 sahabat2 NYA yg berputar2... yah... itulah jawapannya.. aku ada mereka.. aku ada blog ni utk meluahkan semua yg aku rasa...

malas nk cerita perkara itu.. sekarang org tgh sibuk pasal result...

mula2 mcm excited sangat la kan... dari minggu lepas sibuk sms semua org ingatkan result keluar minggu ni.. tiba2.. sehari sebelum exam..perasaan takot amat sangat dengan result itu muncul.. bagi seorang pelajar yg semester ke4 dan 5 melihat perkataan GA di slip keputusan mmg sangat trauma... aku x mahu lihat lg perkataan itu.. tambahan pulak aku dgr madam Int Law membebel sbb ramai tinggal kosong... dan aku tinggal 3 soalan pertama partA.. mana aku x cuwak... tp buat muka relax.. redha... positifkan pemikiran.. xpe2... parents aku.. family aku semua x kesah pon.. kalau boleh diorang nak aku cepat2 keje.. so aku x kesah kalau pun x layak masuk LLB... tapi aku mmg taknak kena pegi balik ambik supplementary paper.. omg.. aku x sanggup da nk study.. again... dan taknak jugak grad lambat dr kawan2 lain..

namun dalam pada itu aku tetap pasrah... xpela.. terima saje keputusan itu.. itulah yg aku buat.. itulah hasilnya kan... memula mcm nk tunggu email yg menyeramkan tu.. tp dlm pukul 12 aku da tutup lappy sbb ngantuk.. so tido dlu... tetibe pkul 3.30 pg terjaga.. memula mcm nk sambung tido balik.. tp xpela.. bukak je.. tgk emel da ada.. takot giler nk bukak... bukak fb dlu... tgk update2 kawan2 lain.. ramai yg mengucapkan Alhamdulillah...

maka aku pon dengan bangga sambil ketar2 bukak emel tu... skrolll slow2 ke bawah... 1st insurance LU.. alah tu dah tau... huhu.. LU.. Lu..LU.. LU... LU... Alhamdulillah.. semua lulus... pastu tgk cgpa.. alhamdulillah cukup utk masuk LLB.. Ya Allah mcm nk menangis je time tu.. macam jela.. cepat2 text kawan2 sejati.. tiba2 dpt khabar ada sahabat yg kecundang.. ya Allah.. hanya tuhan yg tahu masa tu.. terus berderai air mata ni.. sampai subuh... x tau nk buat mcm mana.. sambil tu sms kawan2 lain jugak... nk buat apa pon tak tahu.. tiba aku blurr.... bayang LLB tu da mcm kelam2... yup.. x seperti yg aku inginkan... aku nk bersama mereka semua... hmm.. setakat ni hanya 4.. atau mungkin 5 yg kompem... bayangkan... sahabat yg cendekawan2 kompem la duk kelas depan2... aku yg ckup2 makan nasi ni kompem kelas lain... [malas la nk ckp kelas belakang kan]... ntah siapa bakal classmate dan firmmate nnt... hmm tp x jd masalah... siapa pun... semua budak batch aku jugak kan... siapa pon... sama je mcm keje nnt bukan boleh pilih pon siapa rakan sekerja kita kan.. so Welcome to New World Everyone..

aku akan mula melangkah lesu... Ya Allah beri kami kekuatan utk menempuh dugaanMu.... dugaan ini tidak kurang hebatnya dikala dahulu kami melangkah ke peringkat ijazah dengan terpaksa meninggalkan beberapa sahabat di asasi... kepediahan yg sama... kegagalan yg sama aku rasakan... ya.. rasa jahat sangat... rasa gagal... bila sahabat kita gagal dan kita berjaya melangkah.. kegagalan mereka itu seolah2 menempelak ke muka kami yg berjaya dan gagal memimpin sahabat kami bersama2 menuju kejayaan..

bak kata cik cahaya petunjuk... kegagalan itu ujian utk mereka.. juga ujian besar buat kami.. kami yg harus bersama2 menempuh ujian itu bersama mereka.. ya allah.. ya kami lemah... kami tahu ujianMu setimpal dgn keupayaan kami.. tp hambaMu ini masih lemah dan perlu kekuatan darimu...

masih tak percaya dan membayangkan kehidupan aku selepas ini tanpa mereka... Ya Allah permudahkan urusan mereka..
sahabat.. aku sayang kamu semua... x mampu berbuat apa2... hanya doa mengiringi... semoga kita semua berjaya dengan haluan masing2... sesungguhnya perancangan Allah itu yg terbaik... semoga hikmahnya mengubati kelukaan kita..
Amiin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!