Wednesday, February 1, 2012

cuti sangat ni

cuti sebulam bermula.. kalau ikut jiwa memamng aku nk duk shah alam.. cari keje [sbb da miskin]..
tp sebab lesen L aku nk mampos bulan 6 ni so terpaksa la korbankan cuti sekangkang kera ni nk amek test.. igt aku lapor sgt ke lesen kete hah?? x hengen aku la... aku prefer pakai driver... ade lesen pon bukan ade org nk bg aku kete free kan... ceit... so sbb tanggung jawab so kenalah sambung blaja...

sepantas kilat lepas cuti... 23 hb aku pon terbang ke kelantan.. tp naik bus sani je... huh.. bus sani ade tmpat rehat sndiri kat merapoh.. hebat... mcm x caya... ok.. pastu da sampai kelantan.. kan cuti raya cina... rehat punya rehat.. seminggu baru mula kelas memandu.. macam tak halal sungguh...
seminggu melepak. je kat rumah.. sbb adik2 cuti sekolah.. so jalan2.. jalan2.. main game.. ajar adik buat keje skolah.. makan... makan.. makan.. makan...

nk on9 dikala malam buta je bila adik2 da tido sbb nnt dorang nampak laptop aku kang jd bahan rebuatan yg boleh membawa maut kepada laptop aku yg da nazak ni.. henpon pon kena sorok bawah tilam bagai... x pon kilas dlm kain batik.. sbb takot dibaham adik2...

makan.. makan.. makan... hari ke4 kat rumah dah food poisoning... hari first aku sampai adik bongsu yg kena.. pastu adik ketiga.. pastu adik ke 5.. pastu aku... haritu first period so aku igtkan period cramp.. tp sakit dia lain mcm.. mcm nk terberak.. memulas2. siap muntah2.. adik2 aku semua muntah.. so pegi klinik doktor ckp food poisoning.. siapa yg meracun kamu ni??? lau tanya aku kompem aku ckp mak aku.. sbb kitorang mana makan luar... semua makan kat rumah... bukanlah nk kata mak kami letak racun ke masak sampai keracunan ke.. dia bukan masak pon... asyik panaskan lauk yg dibeli kan.. so aku agak adela lauk zaman tok kaduk yg dia panaskan tu da rosak kot... dia bukan makan sgt.. dia diet sejak bertahun dulu wpon mcm xde kesan... ahaha...

aktiviti2 adik2 mcm biasa melukis.. mewarna.. tgk kartun... main playdoh... layan dvd.. huh...

bila da mula sekolah aku sorang2 ;a kat rumah.. kemas rumah.. pastu makan.. pastu tido... pastu online.. tgk tv.. xde citer.. tgk tom n jerry... hari isnin adik bondsu ponteng sekolah.. kononnnya pening kepala... amboi.. mentang aku ada kat rumah cari trik nk ponteng la tu.. alasan lapok la ponteng sekolah.... bila org lain da memblah ke sekolah pukul 6.30 dia sibuk ulang alik masuk bilik aku.. nk suruh aku bangun... dey.. x pegi sekolah.. kata pening pegi la tido... jgn la kaco aku kan.. last2 aku da boring asyik kena kacau.. aku bangun.. mandi... makan.. duk bawah tido kat sofa... x pulak dia kacau... haha jeles la tu aku tido kat bilik... rupanya dia x siap keje matematik... kan da cakap.. dusta belaka tu.. sampai abg kakak dia balik... daddy xde... gi putrajaya... meeting

hari isnin balik dr putrajaya.. hari rabu [hari ni] pegi putrajaya balik.. ish2.. seminggu ada 2 hari hari je kat ofis... lain semua putrajaya pegi meeting ngn KDN... bole bukak cawangan lagi satu la kat sana... da asyik2 pi sana... ahaha... like who cares... aku x kesah pon.. ahaha... patot la mak aku selalu bengang bapak aku selalu gi sana... haha.. takot bukak cawangan la tu.. lau ade pon apa salahnya.. da separuh minggu kat sana... tp daddy selalu kata "yg ni sorang pon x mampu nk layan kerenah" kalau ada 2-3 xtau la kan... sian daddy saya..

one day hari juara lagu tu... mak masak jemput2... then i heard like dia tgh basuh pinggan.. alhamdulillah... mak aku da berubah.. ahaha... sekali pegi tgk.. ceit tak basuh pon.. pastu aku kena la basuh yg bersusun tu.. x sempat tgk faizal tahir bakor piano.. huhu... xpelah... dr susun2 sampai penuh nnt bapak aku jugak yg kena.. sian daddy...

so hari ni bermula kelas memandu.. hello cikgu yg aku x gemar tu lg.. kenapa dia ni x benti keje lg eh.. geramnye... sam jgak mcm dulu perangai dia.. arrgh... malas nk cerita la... lalui je ngn tenang... huh... lambatnya daddy nk balik ni... huhu

**kenapa x leh upload gambau ni.. tensen laaa

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!