Monday, November 7, 2011

aku x mampu sayang mereka

Salam Sejahtera semua..

banyak yg nak dikongsi.. tapi malas plak nak menaip kan.. huhhuhu
secara ringkasnya.. pada 5 nov 2011.. kak adibah telah selamat melahirkan bayi perempuan. tetapi bayi bayi yg diberi nama Mariam itu telah kembali ke rahmatullah... sejak seminggu sebelum itu doktor telah mengesahkan bayi di dalam kandungan kak diba tidak lagi bernyawa.. selepas seminggu di 'induce' baru la jenazah Allahyarhamah Mariam selamat dilahirkan secara normal...

seperti biasa.. bila balik beraya mesti ade je nk menaip kat sini..
sbb mmg akan bertemu la wajah2 yg tertentu yg x berapa diingini tapi terpaksa..
dipendekkan cerita...

Aku sangat2 BENCI ngn mereka itu kan....
penat berlakon 24 jam menghadap mereka...
dekat belakang mereka2 ni sibuk mengutuk.. mengata.. mengumpat.. memfitnah...
sesetengah nyela.. tp lau bini kau aku x suka.. nkau ngn anak2 kau pon sama lah kan..
tp kasih bapa saudara ni sangat la tulus ikhlasnya.. sayang plak kat aku..
kadang2 rasa bersalah sebab benci mereka.. tp mcm mana... dendam mendalam...
maafkan?? bukan sekarang.. tapi kesian la kan diorang sayang aku cam anak sendiri..
tp aku x suka diorang.. ish2.. kasihaaaan... cemana tu??

sepuluh tahun dulu.. berangan.. bila da kawen... nak pegi honeymoon satu malaysia.. pusing negeri2.. bawak suami jumpa sanak saudara dan lawat saudara sebelah suami juga...

sepuluh tahun kemudia.. huh x hengen nak ajak ke majlis kawen pon.. ckup la mak ayah dan adik beradik aku je.... x perlu bawak majlis pon orang2 cam mereka...

sepuluh jam lepas... macam nk back to first plan... huhu... mungkin hanya perlu terukan berlakon... hipokrasi.. dll.... InsyaAllah lama kelamaan aku maafkan mereka...
sbb kesiaaan kan... tulus sangat kasih syg pakcik2 aku ni... especially bila mereka anta aku naik bas la.. terasa kesian plak... nanges gak la dlm bas... sbb mcm terharu.. dan kesiaaaaan.... kesian mereka sbb mereka sayang aku.. aku x sayang mereka... sobs sobs sobs..

wassalam

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!