Monday, December 20, 2010

alkisaaaaaah... tayyib

Assalamualaikum... tersebutlah kisah....
sabtu yg lalu bersamaan 18 dec 2010
tetibe aku baru tahu bapa saudara kepada bapaku a.k.a atuk saudara aku la kan...
dia berada di sini.. anaknye nk kawen ni jap gi/... pukul 10 pg... mak aih... cemane aku leh lupe ni...
then aku n adikku yati ikot ayahanda ke majlis akad nikah tu...
isteri toksu tu x knal aku.. maklumla jarah jumpe sedare mare kawasan teluk bahang ni kan..
then tetibe dia bg soalan cepu cemas... "anak sorang ni ja ka?" sambil tunjuk2 kat adikku yati...
erm.. erm.. tok ni adik saye ni tok... ehem... ramai lg kt rumah.. x bawak.. hehe

pastu dtg lak pengantin pompuan ni tetibe lak terlebih peramah...
"darjah berapa da anak? anak sulung ke?"
again.. erm.. erm.. adik ni darjah dua... aiseyh..... jatuh saham...
dekat sejam tunggu pak imam... agaknya dia lupa...
da tu... tunggu isi borang tang tang tung... pkul 11.30 gak bru start...
teng tong ting pengantin gelabah jawab awal2.. salah jawab... bla bla bla
lepas 4 kali gak la... pastu balik umah ... then pegi balik kenduri...
then dari pagi pekena ekon baik punye... pastu time kenduri tu leh jd tukang angakut hantaran tu plak.... berhujan panas... mak aih.... bergegar kepale... trus jammed

lepas dr tu aku blik umah... tidooo... muntah sume mkanan.... hmmm
tido dr lepas isyak sampai esoknye pkul seploh bru rasminye bagun...
subuh tu da bgun tp tibe time g keje je tido blik... bpak aku dtg gosok2 kepala... demam ni hhuhu
haha padahal biase la lau migraine kpale aku mmg berapi... tp mmg berat la...
saje je nk manje2... gedik kan... haha... setiap 2 jam t daddy call umah tnye aku buat ape.. da bgun blom.. da mkn blom... hehe...

malang tidak terhenti disitu.... wpun still muntah2.. aku didatangi masalah baru aitu cb....
so smlm, lau x berulang ke bilik air tu muntah, kompem cb la... huh....

hari ini 20/12/2010 bersamaan hari ke 20 pektikel...
kena pegi jugak sbb ade kursus utk pegawai penyiasat dan penolong pegawai penyiasat
bg kendalikan kes2 seksual, wanita dan kanak2...
xnak lepaskan peluang... smlm puan neranti da msg.. ckp t suh ayah aku je anta kat MES IPk..
ku igt mes tu 20 meter je dr ipk... kah kah kah..
so relax je pg td dlm kete bru ckp... pastu daddy ckp.. nnt aku pegi ngn diorg la.. diorg means org d11 la... poblmnye dorg mesti da g sane terus... aku bru terdengar mes tu dkar je ngn airpot nk amek vip nnt... means kat pengkalan chepa la.. gilek jauh dowh...
aku plan nk mintak pakcik mat dreber bapak aku je hantarkan.... tp msg puan neranti dlu la ckp dtg lambat sket... skli dia ckp dia ade kat opis... ngeh2... aku g la opis... dia ckp dia da buat da bende alah tu.. tp tetibe ilang/... so kna la dtg ipk dlu... haha.. aku rase mmg da jodoh dia nk tlg aku pg td tu... xpela kan... kursus?? sronok la...
ceramah dr timb KJSJ, pastu pegawai jab.kebajikan masy, doktor dr HRPZII last dr ASP norhafizah... alah makcik yg slalu dengki aku xde keje tu.. haha... dia lepas lambat td... 5.30 bru kuar... bapak aku da sebek tunggu luar dr 4.30.. gilo.... ckp abes kol 5... hampeh...

ni esok ni x ckp lg pasal bapak aku kna anta ke Mes sok pg.... sape lg nk berjodoh ng aku kan sok... haha.. peluang x dtg 3-4 kali

wasslaam.. sekian repot saya

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!