Thursday, December 16, 2010

Laporan Latihan Praktikal Hari ke 17+18

Assalamualaikum...

semakin hampir dengan pengakhirannya, semakin lambat masa berputar... hehe x sabar2 nk abes... tp msih tak tau hala tuju selepas praktikal.. sama ada terus disini sehingga pulang ke shh alam.. atau ke kuantan dulu menjenguk nenda.. persoalannya kemana? kemana2 aku pergi pun aku menumpang... disini even rumah ayah pon menumpang juga.. x caya?? sebulan kat cni memang dagang menumpang... tidur menumpang bilik adik2.. baju2 sume dlm luggage... bju2 x berbasuh.. maklumlah rumah 'orang'... kalau ke kuantan pun rumah org juga... ke pelusuk mana sekali pun aku tetap menumpang... di shh alam pun menumpang juga., sebab menyewa... menumpang dgn kawan2 juga... so xde tempat yg bernama rumah utk aku.. dungun??? itu rumah nenet.. dia pun dah x duk sana.. papehal tu rumah anak dia gak... aku tetap menumpang... lau nenet xde nnt for sure aku kena halau la kan... da mcm2 pembangunan aku dengar dorang nak buat... tu mak dia masih ade.. lau xde mmg boleh blah la nur fatin azli... so ke mana?? rumah dad di dungun?? org sewa.. lg pun nama x tukar lg.. hmm byr pon x abes.. so its x mine... duit??? xde.. so kemana hala tuju aku??? xde kan.. baru perasan.. semua tempat aku pergi aku hanya menumpang.. kenapa?? sebab ini bumi tuhan.. overall ke benua mana pun aku pergi aku akan tetap menumpang... dunia ini hanya persinggahan.. so... no issue...

recently rase sgt susah nk recall apa2 memory.. especially nama org... susah gler nk igt.. cemana nk igt nama kes since thts d main point 2b use.... hish... pe masalah lg?? aku da malas nk ulang alik jumpe doktor.. doktor sini.. doktor sana.. bosan... lau kawin ngn doktor lg senang... satu je.. xyah bebanyak.. ni satu kelantan. satu tganu.. satu KL.. hummm.... byk sgt affair... letih la jumpe dorg.. igt bes pe jmpe doktor?? yucks... not at all.... k la mulakan laporan

hari ke 17... ke mahkamah.. pepagi da sampai maklumla daddy keje awal. dan hari itu aiman adikku akan berkhatan di IPK... so kena hantar aku awal dan daddy kena amek dia kat rumah lg... so pepagi lg da dpt tugasan... sambung operasi file utk kes bankrap... tahun 2008 dan 2009.. total dia melebihi 1600 file.. kami cuma 8 org.. wpun hakikatnya bape org je wat keje... aku ngn cik wani 2 org je buat utk 2009... yaya n kak ecah buat utk 2008.. 4 lagi jejaka hampeh tu tlg yaya n kakak.. ok then.. me n wani dont mind.. sbb ktorg tau.. dorg ade lg melembabkan keje.. aku ngn wani wat keje ngn pantas n mampu siap lebih awal dr depa 6 org tu...

aritu punye la baik semuanya x kuar menuang kopi kat kedai mamak... 4 jam je semua 1600 file da beres... kitorg kuar lunch la mcm biase... harini nasi kukus zakini... semua makan mcm kebulur tahap cipan punye.. keje non stop kowt.. mentekedarah x ingat dunia la kan... n best moment when shauki suddenly declared something... he found a 'fly' in his laichikang... OMG... da habis emangkuk kowt.. dia ckp kat tokey kedai.. tokei tu bg diskaun 50sen je sebab shauki da makan abes da... yela mana nk nampak binatang tu.. da lebih kurang ngn ingredient air tu.. nasib bek dia x telan sekali.. apeda tokei kedai tu kan.. sian shoki... hehe.. balik opis... yg wanita2 ni membuta dlu kat surau.. pkul 3 bru masuk opis balik... n gues wat?? yg jantan2 ni boleh duduk2 je kat luar... bukan dia nk siapkan keje2 yg ada.. mulakan pun tanak.. sebab kami geng wanita x dtg.. boleh diharap sungguh jantan2 ni... ntah la... no komen... petang tu sambung lg siapkan beberapa kod.... then balik... sakan la bergambar ni hah.. kat bawah ni.. hehe

sawan cermin da buat da
melantak tak hengat
tengok file je da tutup.... hari ini saja da dengar perkataan tutup beribu2 kali.. argh boleh sawan jadinya... tetibe si shauki.. dia nk ckp file tu aktif... tp terckp hidup..! haha.. dia pun da pening agaknya.. yg aku ni nk tulis no file beratus2 pun boleh pening mcm x bleh mengira... huhu

diorg balik.. aku tunggu daddy.. puas kat luar aku msuk dlm blik.. tunggu kat post guard bawah pokok tu ade kerusi.... tetibe ade akak ni tanye... "Loyar baru ko dik??" .. erm.. x. erm saya pektikal... aki ni da blur.. ade gaya loyer ke.. juz pakai baju kurung black n white... kasut mcm org nk kawad.. bawak beg skolah koyak rabak... ini dia kata loyar..? naik loya aku jdnya...
akak tu jurubahasa kat Mg ct1... itu Magistrate lelaki yg hensem dan muda tu.. nama dia Azrul... if x mistaken la.. maklumla x bape igt nama org... rasa cam betol.... then.. stalk la sket akak tu kan... tuan azrul tu d only civil magistrate kat situ.. court dia pun jauh terkebelakang dan teratas.. hehe.. nnt la nk pegi.....almost 6 p.m baru daddy dtg... huhu mane aci... dtg awal balik lambat... huhu.... sekian..



Laporan hari ke 18...
hari ni pun kna dtg awal sebab pukul 8 adikku mardiah plak ade appointment ngn doktor... sbb penyakit dia tu la.. Attention Deficit Hyperactivity Disorder... hyper aktif... tp belajar x leh masuk... i'm not sure.. tp bg aku dia xde la teruk sgt.. she can read... she can spell correctly... tp my mom n dad mcm xtau...sbb mmg kalau diorg suruh bace buku.. dia xnak.. xboleh baca la apela... jumpe doktor.. dia kata mardiah catch up info mcm budak 4 tahun or even worse... aku rase tu sbb first time... aku rasa kebolehan belajar dan proses maklumat dia x la teruk sgt.. sbb aku perhatikan.. dia boleh msg kat gewe dia aritu "kite da sampai hotel".. dia boleh ckp ngn kawan skola dia mcm org lain bckp dgn kawan jugak.. tp kenapa bila mak ayah tnye.. dia xleh jawab.. mcm x reti berckp... ckp mumbling mcm mr.bean.. get that??? dia boleh sebenarnye.. even aku rse she could understand simple english.. sbb dia boleh ikut arahan dlm komputer games... internet semua tu utk main game.. kalau dia x faham.. xkan dia boleh main kan... hmmm entah la.. biar la doktor tentukan.. adekah dia da sembuh sebenarnye tapi da terbiasa dgn kehidupan begitu.. sekolah dgn kanak2 bermasalah pembelajaran buatkan dia x reti nk hidup sendiri.. buatkan dia xnak belajar... ntah aku x tahu,....

berbalik kehidupan di mahkamah.. pg ni tuggu budak lain lambat sampai... tiba2 seorang kakak keje kat citu ajak ktorg msuk high court utk tgk recording proceeding dlm court tu... boring la kan... huhu.. video2 mcm ni la yg selalu terlepas pd umum.. video ni hanya diberi pada pihak2 mahkamah.. pendakwa dan juga lawyer2 terlibat.. so mcm mana boleh terlepas? tanye la mereka kan.. huhu.. then opis panggil.. buat file lg la... sambung lg keje... harini puan timbalan pendaftar nak lanje lunch.. dia pesan jgn makn.... tp geng2 pempuan ni sibuk jugak nk kuar mkn... so ktorg g mkn mcD.. hehe.. kenyang burppp.. balik opis nasi da menanti... OMA... aku ngn kak ecah teruskan jugak mkn.... bg elakkan org tahu kitorg da mkn sebenarnye... huhu... pastu 2.30 mcm tu daddy ajak balik sebab katanya arini dia keje luar... nnt lambat takot dia x abes keje lg.. aku kna tunggu lg kan...

dia dtg amek.. tp tetibe keje dia tu cancel plak.. so, aku balik opis ikot dia... dia offer nk suh pakcik mat drebar tu anta aku balik umah.. tp xnak la.. balik buat ape? tido.. huhu... pastu aku ikot la dia naik opis... mcm biase dia siapkan keje... org dtg jumpe.. bla3.. cerita tu cerita ni.. pkul 4 lbh nk balik... da keluar opis ade kwn dia nk jumpe... so melepak la dlu kat kopitiam... mereka ni ahli majlis negeri... nk tanya pasal kete kena saman tp diorg x pegi pon tempat tu... biase la tu... no palsu.. lau bleh print gamba saman eko tu tau la kete sape kan.. kdg2 dorg pakai no palsu kan.. kete asal jenis lain.. kete yg disaman kete lain.. so my dad boleh batalkan saman tersebut..

ok then sorg pakcik tu dulu dia ade recording company chinese la... sibuk citer isu2 cetak rompak.. dlu kan bapaku commercial crime.. dia ckp la bapak aku ni bagus... x mkn rasuah... bla3.. sonok dgr org citer pasal ayah kita... hehe... pastu yg sorg lg tu wartawan paper cina.... bende ntah byk la dorg citer... aku da ngantok da.... nyesal tak blik awla ngn pakcikmat td... lau x boleh tido kat umah.. last2 pkul 5 lebih gak sampai umah.. huhuu

sekian report saya..

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!