Thursday, May 5, 2011

Telepati Pusara Ummi

Assalamualaikum sahabat sekalian...
lama benor dah x menghapdet blog neh... bukan pe... malas.. lau blog satu lagi rajin je la kan...

hmmm bulan May.. sinonimnya apa?? hari ibu la kan.. dan setiap kali itu... semua orang dengan bangganya wish happy mother's day.... sambut sana sini.. share lagu.. balik umah jumpa mak masing... n banyak lagi la dorang buat.. yg aku x pernah buat... yela x pernah.. kite mana ada mak lagi da... lau wish Mommy pon... sekadar wish... hmmm xde feel hokay... sekadar rasa hormat dan menyedapkan hati je la.... nak gitau satu dunia.. aku ada mak jugak hokay.... even mak pijak je...

maka bila orang lain tung tang tung tang sambut mother's day aku diam jela... bising2 pon x guna.. xde mak nak di sambut.. hanya hadiah ayat2 suci yang mampu ku hulur... pusara ibunda pon da lama x jejak sbb da lama x balik kampung halaman tu.. lau balik pon kejap2... x sempat nak melawat.. lagi pun aku suka pergi sorang2... senang nak luahkan semua hasrat hati...

bagi aku pusara bonda satu-satunya tempat paling menenangkan.. except for d mosquitoes.. kat situ aku boleh cerita semua perkara yang terbuku dalam hati... as if mengadu dengan ummi la kan.. sebab takde siapa nak hirau [kawasan kubur kot]... as if juga Ummi dengaaaar je semua luahan hati saya dan saya akan rasa tenang.

sebab da lama x ziarah ummi.. rasa rindu amat sangat.. even x ingat pon ummi tu macam mana orangnya.. tengok gamba je... tapi saya tahu kalau Ummi ada mesti kebanyakan masalah saya ni tak akan timbul.. semua kompem beres kan Ummi?

disebabkan jauuuuuuuuuh sangat nak balik kampung ziarah pusara Ummi...
aku decide nak anta telepati je... macam mana??
tadi pergi tasik.. alaa tasik seksyen 7 yg xde la bes mana tu...
hantar jiwaku yang resah ini pulang ke kampung.. ke pusara Ummi..
yezz dapat.... telepati connected... sampai je gambaran pusara Ummi dalam kepala...
terus la mencurah2 air mata budak manja ni....
xsempat cerita apa2 lagi dah sobbing x hengat dunia. sib baik x ramai og kat situ kan...

dah tu mula la bercerita.. mengadu masalah satu persatu.. as if aku di pusara Ummi.. xde la bckp sorg2.. cakap dlm hati jela... lau kat kubur pon aku ckp dlm hati je... sbb aku tahu.. Allah Maha Besar akan sampaikan semuanya pada Ummi... dalam satu jam jugak melalak tepi tasik itu..
disebabkan serangan nyamuk tanpa henti.. aku pon balik la... kang malaria pulak...
but seriously ianya berkesan... I feel better now... tak sangka telepati berkesan..
tak sangka boleh menziarah pusara bonda dalam beberapa saat je..
cuma connection kadang2 lost sebab kena gigit nyamuk.. spoil betol la..
lain kali pegi kena bawak ubat nyamuk.. hoho...

dengan itu saya sangat berbangga.. I can reach my Ummi anytime I want.. xyah call.. xyah sms.. xyah wallpost... semua free je...bila teringat je mesti Ummi ada kan.. kan.. kan...
even kat ceruk amazon xde line pon still boleh dihubungi.. haha... korang ade??? xde kan..
even xleh wish real.. xleh share lagu mother's day kat wall...saya x kesah.. sebab saya boleh send pahala kat Ummi.. hadiah yang boleh diberi bila2 masa... x perlu keluarkan duit tapi sangat berharga... Baca Ayat suci Al-Quran je da terus send pahala kat Ummi dan diri sendiri sekali kan..

Sempena Hari Ibu ni.. nak jugak la wish Happy Mother's day kat Ummi saya... even dia xleh baca blog.. tapi saya tahu dia tahu saya sayang dia... kan Ummi... kan best kalau macam masa Adik kecik2 dulu... Ummi selalu datang ziarah adik walaupun adik x mengerti itu semua.. adik tak tahu dan tak faham pun apa yang berlaku...
nenet selalu cerita tak de sesiapa kenalkan Ummi pada adik.. tapi bila tengok je gambar Ummi adik tahu itu Ummi adik.. sebab masa adik kecik.. Ummi selalu datang melawt adik kan???
kan best kalau sampai sekarang Ummi boleh ziarah adik.. ye.. kompemla Ummi datang ziarah adik.. tapi adik x leh nampak.. lau nampak karang pengsan pulak....
ohya.. tapi bila da besar Ummi ziarah adik dalam mimpi.. trima kasih Ummi...
Adik sayang Ummi sangat2..
='(

2 comments:

Student Community Law Club (SCLC) said...

subhanallah...kdg2 trasa bile diri diuji, rupanya ada org len ug diuji lebih brt lagi..bila diuji maknanya Tuhan syg...semakin brt diuji...semkin Tuhan syg...semoga aku boleh menjadi seseorang yg terus berada di sisi ko tuk bg sokongan dan doa smpi ko kawin dgn seseorang yg bleh menjadi tulang blakang ko...hahahaha..

NuR FaTiN said...

woit.. da la komen pakai akaun sclc... tp tgk ayat je aku da tau... mesti cik cahaya petunjuk binti yazid..
semoga tulang belakang aku tu x kna kanser yg membunuh. sekian

HiDup HaNyA SeKali!