Sunday, December 26, 2010

bercampur baur

Dulu aku sendiri
Kini masih sendiri
Hadapi hidup ini
Susah senang diri ku
Tak bertempat mengadu
Seperti burung kepatahan sayap…
Dihati kecil ku menaruh harapan…

Assalamualaikum.....
yez.. thats me... dulu sendiri.. kini pun sendiri...
kadang kala tuhan beriku seseorang... dan dia menariknya kembali...
dr kecik sampai besar.. aku sendiri jugak kan...
kdg kala insan2 itu hadir membantuku dlm hidup...
tp mereka semua bukan milikku.. so kna la redha bile mereka pergi...
yup.. aku x de tempat mengadu.... lg pun aku x reti mengadu... maka wajarla xde tempat utk aku...
tp aku akan make sure.. aku xkan jd burung yg kepatahan sayap...
jika patah pun akan ku ubati sendiri... sebab aku tiada sesiapa selain aku... aku kan sendiri je..
so semua benda kena sendririan berhad lah ye,,

mungkin kebanyakan org melihat aku sebagai org yg senang dan bahagia je...
kesenangan itu milik aku, yup peninggalan arwah ibu dan simpanan aku sendiri...
bukan berjuta pun duit aku.. tp kna pandai berjimat... mcm abg mndpt jumlah yg sama.. tp dia tdk senang....
yez.. aku pun da mula rasa ketidak senangan itu.. dulu rajin menyimpan.. skrg x menyempat nk menyimpan..
xdpt nk tambah plak tu.. maka wang ini merupakan perkara yg makin susut.... melainkan x diusik.. yep dividen bertambah...
tp ni asyik korek je mana nak naik...gunung tu pun tarah hari2 rata jugak...
so bru2 ni ayahanda bg dua ratus utk lanje... then lappy rosak rm200++ plak kna..
huhu x pikir yuran x byr lg.. duit nk g vietnam.. bla.. bla.. bla... huhu mane nk cekau duit lg eh...
hhuhu mls pikir pasal duit... buat pening je kan...

ok... siapa yg pernah hadir dlm hidup aku??
ummi: yup .. thz Allah... bcoz of her i'm here today.. but she's not here with me...
nenet: then nenet come over.. to take care of me... yez... for 20 years... now she back to her children...
dad: he awayz beside me... but faaaar away.. bcoz he got many many many commitment ( btol ke aku tulih ni)
bro: he's with me.. now he oledy has fiancee n gettin married soon...
frenz: yez they awayz with me... but yet they'r x mine too... they hve their own family... non of them r juz like me... who r alone..
sedara mara: ???? ape tu??? x msuk buku k.... x msuk list langsung..... buang karan.. time2 seronok bleh la... kdg2 mereka ni lg dasat dr kwn2.... even org luar is even better.... (maybe ramai x suke ayat ni, tp ini la korg slalu kata... korang x kata??? tp korang buat..!!! )

so conclusion... aku sorg2 la.. mcm skrg ni... kat rumah aku... ye.. rumah aku la villa nur kasih ni... sbb aku byr sewa.. rumah mana lg yg aku ade?? rumah nenet? tu pun tumpang jgak.. t aku da ade rumah sendiri aku pindahkan la semua brg2 aku...nenet duk ada ni pun mcm2 plan da aku dgr... nk buat kat rumah n tanah tu kan.... so lau nenet da xde seksok.. kompem aku kna halau gak kan.,, umah daddy?? same la tumpang jgak... berbulan duduk pun tumpang sana sini... baju dlm luggage.... yg x berbasuh menimbun2 jugakk... nk wt cemana.. umah org.. bukan umah aku kan... tp tetap tq utk daddy.. mommy dan adik2... sbb benarkan aku tumpang kasih syg korg.... tumpang je... xnak amek pon... tq sbab bahagiakan aku... siyesly... sgt terkesan... nak balik tu mmg aku da x bersuara.. sbb terlalu sebak...takut berderai plak depan dorg kan... tp berderai gak dlm bas.... x kire dah org tgk ke hapa kan.... sedih jgak.. rindu jgak kat diorg.... there's my pure love rite..

skrg saya sgt rindu ayahanda....! rindu pagi2 gi keje ngn dia... balik keje ngn dia.. bile xde keje melepak bilik dia.. tgk dia keje... pastu g jln2.. kuar sana sini.. sonok... paling bes dia asyik bg aku mkn pastu asyik suh kuruskan badan... huh cemane tuh,,, HARAPAN beliau?? sgt tinggi utk aku.. first time dia letak harapan tinggi kat aku... selepas pemergian arwah sepupuku baru2 ini... dia kata "Atin je la satu-satunya waris wan noor yg dlm bidang law ni, so kna buat betul2 jgn hampakan arwah.." mesti lebih baik dr arwah... huhu OMA.. arwah di level L52.....?? aku ni bru nk menapak belajar pun x abis... disitu aku rasakan tanggungjawab yang sangat besar di bahu aku... berat sungguh rasanya..

dan kali ini aku rasa kekuasaan cinta dan harapan ayahanda mengatasi segala.... mengatasi cita2 ku yg lain.. mengatasi cinta kekasih hati.... yup... sehinnga tahap itu aku boleh lupakan cita2 berkeluarga dengan insan tercinta... aku fikir utk pergi lbih jauh dlm karier... wah.. begitu hebat cinta dan haropan ayahanda,,, tak pernah aku senekad ini...

papepun i luv n miss all of u....

No comments:

HiDup HaNyA SeKali!